Önéletrajz
Betű méret növelése: 

1928-ban születem. 10 éves koromtól modelleztem, 1943-ban az iskolámban repülő modellező kört alakítottam. 1944-ben repülő modellező oktatói vizsgát tettem. 1943-ban kapcsolódtam be a vitorlázó repülésbe a MÁV Sportrepülő Egyesületben. Az aranykoszorú távrepülési feltételét 1955-ben teljesítettem a 11. sz. aranykoszorú tulajdonosa vagyok.
1955-től 1961-ig a rendkívül sikeres mátrai hullámrepüléseket vezettem.

27 vitorlázó repülőgép és 9 motoros repülőgéptípust vezettem. 1955-ben „Érdemes sportoló” címet kaptam. 1962-ig repülőoktatóként dolgoztam, majd a Malév Navigációs Osztályára kerültem, ahonnan osztályvezetőként mentem nyugdíjba 1985-ben.

11 éves koromtól kezdve fényképezek, így számos érdekes felvételt készíthettem, melyet kiegészítek néhány muzeális értékű fényképpel.

Sportrepülő tevékenységem alatt 43 szakcikket és 170 fényképet jelentettem meg a Repülés, a Schweizer Aero Revue, és a Flügel der Heimat című szaklapokban.

Megjelent könyveim: Légkörtan, Repülőgép vontatás, Sportrepülők aeronavigációja, A homok Atyja, Álmodni mertek, Vagány fiúk.
Ezen kívül szerkesztettem: A teljesítményrepülők könyve-t, és társ-szerzőként a Repülés motor nélkül és a Segelfliegen könyvek megírásában dolgoztam.
Szakirodalmi tevékenységem még a Léggömb Magazin szakfolyóirat 4 évfolyamának szerkesztése, írása volt.
A Malév Repülőklubon belül megalakítottam a Léggömb Szakosztályt, mely sikeresen működött egészen a Malév felszámolásáig.
1997- 2001 között 3 szaharai filmes expedíció „navigátora” voltam, mely alkalmakkor Almásy László Szahara-kutató útvonalait jártuk végig.

Jelenleg a Magyar Repüléstörténeti Társaság tagja vagyok. Részt veszek a régi repülési emlékek összegyűjtésében, megírásában.

Budapest, 2014. február 15.
Kasza József

 <— Vissza     Párzsa László ©